EN

 

 

گزارش «کمپین خوی»

ارسال بیش از هزار قلم کالا با همراهی اکوسیستم استارت‌‌آپی

به‌دنبال زلزله‌ی ۵.۹ ریشتری در تاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۱ در شهرستان خوی واقع در آذربایجان غربی خانه‌های برخی از مردم در مناطق روستایی و شهری متحمل خسارت‌هایی بسیاری شده است.
مجموعه پادرو، ایده ارسال کمک‌های داوطلبانه را برای شرکت‌های فعال در اکوسیستم استارتاپی ایران مطرح کرد و این ایده مورد توجه و اقبال این شرکت‌ها قرار گرفت و رفته رفته به تعداد شرکت‌های همراه اضافه شد.
این کمپین با همکاری ۱۵ شرکت از جمله ماهکس، دیجی‌کالا، اسنپ، فلایتیو، زرین پال، آچارباز، دکترتو، تکنولایف، زیتل، فناپ تلکام، فناپ تک، زیتل، پارسا، فناپ، پرداخت بانک پاسارگاد و تریبون اجرا گردید و در مرحله‌ی بعدی توانست با مردم محلی خوی و نیروهای امدادی مردمی ارتباط برقرار کند تا اطلاعات بیشتری را درباره‌ی این منطقه به دست بیاورد و به‌دنبال آن خرید مایحتاج، جمع‌آوری و ارسال کالا ساده‌تر شود.
در نهایت پس از کسب اطلاعات از منابع محلی، بیش از هزار قلم کالا مانند چادر، پتو، بخاری برقی، لباس، اقلام خشک خوراکی و بهداشتی و داروی سرماخوردگی تهیه شد و در چند نوبت به‌دست زلزله‌زدگان خوی رسید.
با توجه به مشاهدات میدانی بیشتر زلزله‌زدگان چادر و بخاری برقی دریافت کرده‌اند و طبق صحبت‌های انجام‌شده با سایر تیم‌های داوطلب، با حجم کالاهای اهدایی تا کنون به‌اضافه کالاهای در راه، چادر و بخاری برقی در اختیار تقریبا تمامی خانوارهای نیازمند قرار خواهد گرفت.
در شهر خوی، آسیب وارده به ظاهر ساختمان‌ها چندان زیاد نیست، اما آسیب وارده به داخل ساختمان‌ها قابل توجه است، شرایط به‌گونه‌ای است که ممکن است نمای خانه‌ای سالم به‌نظر برسد اما وقتی داخل خانه را مشاهده می‌کنید، خرابی‌های زیادی به بار آمده است.
در حال حاضر با توجه به اینکه مدتی از زلزله گذشته است و در پی آن هم نیازهای مردم منطقه تغییراتی کرده است، در واقع آنها در کوتاه مدت به تامین کانکس و در بلندمدت به بازسازی خانه‌های خود احتیاج دارند.

#زلزله_خوی #کمپین_خوی

    Sorry, your entered tag is not valid!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست‌های مرتبط

ثبت شکایت