EN

قوانین و مقررات

لیست اقلام ممنوعه ماهکس

لیست اقلامی که امکان پذیرش حمل و نقل و تحویل آن توسط شرکت سریع ترابر ماهان (ماهکس) ممنوع می باشد

مواد غذایی باز و فسادپذیر

مواد غذایی باز و فسادپذیر

مواد فسادپذیر که حمل‌ونقل آن احتیاج به شرایط خاص، مانند کنترل دمای محیطی، دارد. درصورت عدم بسته‌بندی مناسب و عدم وجود مجوز قانونی

هرگونه مواد غذایی بازو فاقد بسته بندی     گوشت، مرغ یخ زده و…
داروها

داروها

پذیرش و ارسال هرگونه دارو ممنوع می باشد .

داروی جنسی، ترک اعتیاد     داروهای بدون مجوز     داروهای مایع و اسپری
تجهیزات نظامی

تجهیزات نظامی

هرگونه سلاح سرد چاقو، دشنه، قمه و شمشیر و…

انواع گازهای نظامی     انواع شوکر و باتوم، دستبند     سلاح سرد و گرم
مواد شیمیایی

مواد شیمیایی

مواد رادیواکتیو ، گازهای سمی، مواد عفونی و انواع اسیدها و عوامل بیولوژیک، در صورت عدم بسته‌بندی مناسب

اسیدها، رنگ‌ها    انواع مواد شیمیایی خطرناک
وسایل موسیقی

وسایل موسیقی

در صورت عدم بسته‌بندی مناسب و متناسب با ماهیت کالا

تار، گیتار، ویلن و…
حیوانات و حشرات (جاندار و بی‌جان)

حیوانات و حشرات (جاندار و بی‌جان)

پذیرش هرگونه حیوان و حشره ممنوع می باشد

حیوانات خانگی و آزمایشگاهی     حشرات آزمایشگاهی و کشاورزی
اوراق، فلزات و سنگ‌های بهادار

اوراق، فلزات و سنگ‌های بهادار

پذیرش هرگونه اوراق هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت و اوراق و اسناد بهادار مانند چک و سفته ( فقط مرسولات شرکت لندو قابل پذیرش با شرایط مورد توافق )

 

پول نقد، چک و اوراق بهادار    طلا، نقره و سنگ‌های زینتی
کپسول‌های گاز

کپسول‌های گاز

کپسول‌های شیمیایی سمی، غیرسمی و هوش‌بر، کپسول‌های اکسیژن، اسپری مقابله با حیوانات، انفجاری و دودزا

مواد سمی     شیمیایی
مواد آتش زا

مواد آتش زا

نفت و مشتقات نفتی، الکل، ذغال، شمع، پارافین، گلیسیرین و مواد با دمای احتراق پایین در صورت عدم وجود بسته‌بندی
انواع ترقه‌ها    انواع آتش‌زاها، فندک و کبریت

اقلام ممنوعه با شرایط وزنی و حجمی خاص

لیست اقلامی که به دلیل شرایط وزنی و حجمی خاص، امکان پذیرش حمل و نقل و تحویل آن توسط شرکت سریع ترابر ماهان (ماهکس) ممنوع می باشد

حمل‌ونقل مرسولات با وزن بیش از 30 کیلوگرم و ابعاد بیش از 60 سانتی متر ممنوع است مگر در شرایط ویژه و هماهنگی با واحد نقلیه و انبار و استعلام امکان پذیرش و حمل و نقل ان .

حمل‌ونقل مرسولات با وزن بیش از 30 کیلوگرم و ابعاد بیش از 60 سانتی متر ممنوع است مگر در شرایط ویژه و هماهنگی با واحد نقلیه و انبار و استعلام امکان پذیرش و حمل و نقل ان .

حمل‌ونقل مرسولات با بسته بندی  رول پیچ به طول بیش از 2 متر  ممنوع است مگر در شرایط ویژه هماهنگی با واحد نقلیه و انبار و استعلام امکان پذیرش و حمل و نقل آن.

حمل‌ونقل مرسولات با بسته بندی رول پیچ به طول بیش از 2 متر ممنوع است مگر در شرایط ویژه هماهنگی با واحد نقلیه و انبار و استعلام امکان پذیرش و حمل و نقل آن.

حمل‌ونقل اقلام مرسوله‌هایی با اشکال نامتعارف که قابلیت بسته‌بندی را ندارد و موجب آسیب‌دیدگی به دیگر مرسوله‌ها خواهند شد

حمل‌ونقل اقلام مرسوله‌هایی با اشکال نامتعارف که قابلیت بسته‌بندی را ندارد و موجب آسیب‌دیدگی به دیگر مرسوله‌ها خواهند شد

موتورسیکلت و قطعات خودرو (ارسال مرسولات این بخش در صورتی که خشک باشد، روغن و بنزین نداشته باشد، با بسته‌بندی مناسب بلامانع است)

موتورسیکلت و قطعات خودرو (ارسال مرسولات این بخش در صورتی که خشک باشد، روغن و بنزین نداشته باشد، با بسته‌بندی مناسب بلامانع است)

اجسام شیشه‌ای و شکستنی و حساس(پذیرش و ارسال این  مرسولات در صورتی که بسته‌بندی مناسب و متناسب داشته باشند، بلامانع است) منظور از مناسب و متناسب یعنی با توجه به نوع حمل و فاصله مبدا تا مقصد ایمنی و استحکام  لازم را داشته و در مقابل 3 ایتم رطوبت، فشار و ضربه عایق باشد .

اجسام شیشه‌ای و شکستنی و حساس(پذیرش و ارسال این مرسولات در صورتی که بسته‌بندی مناسب و متناسب داشته باشند، بلامانع است) منظور از مناسب و متناسب یعنی با توجه به نوع حمل و فاصله مبدا تا مقصد ایمنی و استحکام لازم را داشته و در مقابل 3 ایتم رطوبت، فشار و ضربه عایق باشد .

اقلام ممنوعه بر اساس قوانین موضوعه کشور جمهوری اسلامی

مرسولات این دسته با توجه به قوانین موضوعه کشور جمهوری اسلامی ایران، جزو ممنوعات انتقال و جابجایی هستندو پذیرش این اقلام جرم محسوب می شود

پذیرش تجهیزات ماهواره

رسیور   LNB   دیش   ماهواره   قیچی   ماهواره   کارت ماهواره   Dvb

فیلتر شکن‌ها

VPN   ساکس   Tunnel   کریو   نرم افزارهای فیلتر شکن

پذیرش تجهیزات نظامی

رسیور   گاز اشک آور   گازهای بیهوشی   انواع شوکر   دست بند نظامی   باتوم   نارنجک دستی   اسپری تهوع آور

تجهیزات جاسوسی

دستگاه شنود سیم کارتی   میکروفن سیم کارتی   خودکار دوربین دار   ساعت های دوربین دار   دکمه های دوربین دار   خودکار اسکنر   عینک دوربین دار   فلش دوربین دار   سوئیچ دوربین دار   کی لاگر

پذیرش لوازم جنسی

مانکن های جنسی   داروهای جنسی   لوازم زناشویی   آدامس شهوت زا   لارجر باکس   اسپری تاخیری   قرص های جنسی   اسپری جنسی   ژل های جنسی   آلت های مصنوعی   پرده بکارت مصنوعی   قرص بزرگ کننده سینه   قطره شهوت زا

پذیرش مواد محترقه

مواد آتش زا   بمب دودزا

پذیرش لوازم قمار

پاسور   میز پوکر   چیپ پوکر

پذیرش مواد اعتیادآور و مشروبات الکلی

ماری جوانا   شیشه   لوازم استعمال مواد مخدر   تریاک   هروئین   مورفین   پارومین   ال. اس. دی   کوکائین   کوک   کاکتوس   اشپینو پسس   کاکتوس   مشعل   پرو مفتامفتامین   کراک   حشیش   پیوت   گراس   ویسکی   خشخاش   شیره تریاک   ترامادول   بنگ   ناس   ودکا   گریدنی، اسکای و …

پذیرش اسکریپت های غیر مجاز

اسکریپت ارسال پیامک رایگان   اسکریپت بد افزارها   نرم افزارهای هک   کی لاگر   بد افزار   کتاب های ممنوعه

پذیرش تجهیزات مخابراتی غیر مجاز

تلفن دوربرد

فال گیری و رمالی

سی دی آموزشی رمالی   کتاب های آموزش رمالی

پذیرش اقلام مستهجن

فیلم های مستهجن   داستان های سکسی   فیلم آموزش رقص   فیلم آموزش مسائل جنسی

کالاهای خطرناک» مواد یا اقلامی با خواص خطرناک هستند که در صورت عدم کنترل مناسب، خطرات بالقوه‌ای برای سلامت و ایمنی انسان، زیرساخت‌ها و/یا وسایل حمل و نقل آن‌ها ایجاد می‌کنند.

کالاهای خطرناک» مواد یا اقلامی با خواص خطرناک هستند که در صورت عدم کنترل مناسب، خطرات بالقوه‌ای برای سلامت و ایمنی انسان، زیرساخت‌ها و/یا وسایل حمل و نقل آن‌ها ایجاد می‌کنند.

حمل و نقل کالاهای خطرناک توسط انواع رژیم های نظارتی مختلف کنترل و اداره می شود که در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کنند. چارچوب های نظارتی برجسته برای حمل و نقل کالاهای خطرناک شامل توصیه های سازمان ملل در مورد حمل و نقل کالاهای خطرناک، دستورالعمل های فنی ایکائو، مقررات کالاهای خطرناک یاتا و کد بین المللی کالاهای خطرناک دریایی IMO است. در مجموع، این رژیم‌های نظارتی وسایلی را که به وسیله آن کالاهای خطرناک باید حمل، بسته‌بندی، برچسب‌گذاری و حمل شوند الزامی می‌کنند.

چارچوب های نظارتی سیستم های طبقه بندی جامع خطرات را برای ارائه طبقه بندی کالاهای خطرناک ترکیب می کنند.

کالاهای خطرناک کدامند؟

طبقه بندی کالاهای خطرناک با توجه به نوع مواد خطرناک یا موارد موجود به 9 طبقه تقسیم می شود:

■   مواد منفجره

■   گازهای قابل اشتعال

■   مایعات قابل اشتعال

■   مواد جامد قابل اشتعال

■   اکسید کننده

■   سمی و عفونی

■  رادیواکتیو

■  مواد خورنده

■  متفرقه

مواد منفجره

مواد منفجره

مواد منفجره به مواد یا اقلامی گفته می شود که در اثر واکنش شیمیایی توانایی آتش زدن یا منفجر شدن سریع را دارند.

DGI در کار با مواد منفجره، کالاهای خطرناک کلاس 1 مهارت دارد. DGI این توانایی را دارد که به کلیه درخواست های مشتریان مربوط به تدارکات مواد منفجره خدمات ارائه دهد. بسته بندی، بسته بندی، انطباق، حمل و نقل و آموزش.

دلیل تنظیم
مواد منفجره قادرند با واکنش شیمیایی گازهایی در دما، فشار و سرعت تولید کنند که از طریق نیرو و/یا مقادیر خطرناکی از گرما، نور، صدا، گاز یا دود ایجاد کند.

زیر بخش ها
بخش 1.1: مواد و اقلامی که خطر انفجار انبوه دارند
بخش 1.2: مواد و اقلامی که دارای خطر برآمدگی هستند اما خطر انفجار انبوه ندارند.
بخش 1.3: مواد و اقلامی که دارای خطر آتش سوزی و یا خطر انفجار جزئی یا خطر بیرون زدگی جزئی یا هر دو هستند.
بخش 1.4: مواد و اشیایی که خطر قابل توجهی ندارند. فقط یک خطر کوچک در صورت احتراق یا شروع در حین حمل و نقل با هر گونه اثراتی که عمدتاً به بسته بندی محدود می شود.
بخش 1.5: مواد بسیار غیر حساس که خطر انفجار انبوه دارند
بخش 1.6: اقلام بسیار غیر حساس که خطر انفجار دسته جمعی ندارند.

مواد منفجره معمولی حمل و نقل
مهمات/فشنگ، آتش بازی/آتش بازی، شراره، کلاه انفجاری/ چاشنی، فیوز، پرایمر، بارهای انفجاری (انفجار، تخریب و غیره)، طناب انفجاری، بادکننده کیسه هوا، جرقه زن، موشک، ترکیبات TNT/TNT، ترکیبات RDX/RDX، ترکیبات PETN / PETN.

گازها

گازها

گازها توسط مقررات کالاهای خطرناک به عنوان موادی تعریف می‌شوند که دارای فشار بخار 300 کیلو پاسکال یا بیشتر در 50 درجه سانتی‌گراد هستند یا در دمای 20 درجه سانتی‌گراد در فشار استاندارد اتمسفر کاملاً گازی هستند و مواردی که حاوی این مواد هستند. این کلاس شامل گازهای فشرده، گازهای مایع، گازهای محلول، گازهای مایع سرد شده، مخلوط یک یا چند گاز با یک یا چند بخار از مواد از طبقات دیگر، اقلام شارژ شده با یک گاز و ذرات معلق در هوا است.
DGI در جابجایی گازها، کالاهای خطرناک کلاس 2 مهارت دارد. DGI این توانایی را دارد که به کلیه درخواست های مشتریان مربوط به تدارکات گازها خدمات ارائه دهد. بسته بندی، بسته بندی، انطباق، حمل و نقل و آموزش.

دلیل تنظیم
گازها به دلیل اشتعال پذیری، پتانسیل خفگی، توانایی اکسید شدن و/یا سمیت یا خورندگی آنها برای انسان، می توانند خطرات جدی ایجاد کنند.

بخش های فرعی
بخش 2.1: گازهای قابل اشتعال
بخش 2.2: گازهای غیر قابل اشتعال و غیر سمی
بخش 2.3: گازهای سمی

گازهای متداول حمل و نقل
آئروسل ها، هوای فشرده، دستگاه های گازسوز هیدروکربنی، کپسول های آتش نشانی، کارتریج های گاز، محلول آمونیاک کود، گازهای حشره کش، گازهای مبرد، فندک، استیلن / اکسی استیلن، دی اکسید کربن، ترکیبات هلیم / هلیوم، ترکیبات هیدروژن / اکسیژن، ترکیبات هیدروژن / اکسیژن ترکیبات نیتروژن/نیتروژن، گاز طبیعی، گاز نفت، گازهای نفتی، بوتان، پروپان، اتان، متان، دی متیل اتر، پروپن/پروپیلن، اتیلن.
هنگام استفاده از خدمات پستی، مشاهده محدودیت‌های اندازه، وزن و کالا رایج است که می‌تواند مانع از ارسال کالا به مقصد شود. این چیزی است که مقیاس را به طور قابل توجهی به نفع کوریر سرویس به جای گزینه های پستی تغییر می دهد زیرا می توانید کالاها را با محدودیت های کمتر ارسال کنید – و این کار را به راحتی انجام دهید.

مایعات قابل اشتعال

مایعات قابل اشتعال

مایعات قابل اشتعال طبق مقررات کالاهای خطرناک به مایعات، مخلوط مایعات یا مایعات حاوی جامدات در محلول یا سوسپانسیون که بخار قابل اشتعال دارند (دارای نقطه اشتعال) در دمای حداکثر 60 تا 65 درجه سانتیگراد، مایعات ارائه شده برای حمل و نقل تعریف می شوند. در دماهای بالاتر از نقطه اشتعال آنها یا موادی که در دماهای بالا در حالت مایع منتقل می شوند و بخار قابل اشتعال در دمای حداکثر یا کمتر از حداکثر دمای انتقال تولید می کنند.

دلیل تنظیم
مایعات قابل اشتعال به دلیل فرار، قابلیت احتراق و پتانسیل آنها در ایجاد یا انتشار آتش سوزی های شدید، می توانند خطرات جدی ایجاد کنند.

زیر بخش ها
هیچ بخش فرعی در کلاس 3، مایعات قابل اشتعال وجود ندارد
مایعات قابل اشتعال معمولاً حمل و نقل
استون / روغن های استون، چسب ها، رنگ ها / لاک ها / لاک ها، الکل ها، محصولات عطرسازی، بنزین / بنزین، سوخت دیزل، سوخت هواپیمایی، سوخت های زیستی مایع، قطران زغال سنگ / تقطیر قطران زغال سنگ، نفت خام، تقطیر نفت گاز، تقطیر نفت، گازوئیل نفت شیل، روغن گرمایشی، نفت سفید، رزین ها، قطران، سقز، حشره کش های کاربامات، آفت کش های ارگانوکلر، آفت کش های ارگانوفسفر، آفت کش های مبتنی بر مس، استرها، اترها، اتانول، بنزن، بوتانول ها، دی کلروپروپن ها، دی اتیل اتر، ایزوروپتانول، ایزوروپتانول، ایزوروپتانول، ایزوتروپتانول، ایزوتروپانول.
با این حال، خدمات کوریری، ردیابی بی‌درنگ را برای شما فراهم می‌کند تا دقیقاً بدانید محموله‌هایتان کجا هستند. چیزی که کوریر سرویس را منحصربه‌فردتر می‌کند این است که شما می‌توانید با شرکت کوریری که با آن کار می‌کنید تماس بگیرید و درخواست بروزرسانی کنید. در ماهکس ، تیم خدمات مشتری اختصاصی ما به طور فعال تمام فرآیند تحویل بسته های شما را مدیریت می کنند. بنابراین می توانید کمتر نگران حمل و نقل مرسولاتتان باشید و به جای آن بر روی وظایف اصلی تجاری تمرکز کنید.
با وجود تیم‌های خدمات مشتری اختصاصی در طرف دیگر تلفن، احتمال دریافت به‌روزرسانی‌های دقیق از محل محموله‌هایتان بسیار زیاد است.
هنگام حمل و نقل بین المللی کالا، مهم است که به نسبت دید خوبی در مورد محل ارسال کالا داشته باشید. ساده ترین راه برای انجام این کار از طریق ردیابی بین المللی است، اما باز هم، تفاوت بین کوریر سرویس و پست زیاد است.
اگر سرویس پستی را انتخاب می کنید، مهم است بدانید که آنها فقط ابتدایی ترین ردیابی (مانند خروج و رسیدن) را هنگام ارسال پست بین المللی ارائه می دهند. تنها راهی که می توانید این ویژگی اضافه شده را دریافت کنید این است که به طور خاص یک سرویس پستی را انتخاب کنید که ردیابی را ارائه می دهد.
از سوی دیگر، کوریر سرویس همیشه ردیابی بین المللی را ارائه می دهد. البته، بسته به خدماتی که انتخاب می‌کنید، برخی بهتر از سایرین هستند، اما می‌توانید مطمئن باشید که نوعی ردیابی بین‌المللی وجود خواهد داشت که می‌توانید از آن استفاده کنید.

جامدات قابل اشتعال

جامدات قابل اشتعال

جامدات قابل اشتعال موادی هستند که در شرایط حمل و نقل به آسانی قابل احتراق هستند یا ممکن است از طریق اصطکاک باعث آتش سوزی شوند یا در ایجاد آن نقش داشته باشند، مواد خود واکنشی که در معرض یک واکنش شدید گرمازا یا مواد منفجره غیرحساسیت زدایی جامد هستند. همچنین شامل موادی می شود که در شرایط حمل و نقل عادی در معرض گرمایش خود به خود یا در تماس با هوا گرم می شوند و در نتیجه در معرض آتش گرفتن هستند و موادی که گازهای قابل اشتعال منتشر می کنند یا در تماس با آب خود به خود قابل اشتعال می شوند.

DGI در کار با مواد جامد قابل اشتعال، کالاهای خطرناک کلاس 4 مهارت دارد. DGI این توانایی را دارد که به کلیه درخواست های مشتریان مربوط به لجستیک مواد جامد قابل اشتعال خدمات ارائه دهد. بسته بندی، بسته بندی، انطباق، حمل و نقل و آموزش.

دلیل تنظیم
جامدات قابل اشتعال به دلیل فرار، قابلیت احتراق و پتانسیل آنها در ایجاد یا انتشار آتش سوزی های شدید، می توانند خطرات جدی ایجاد کنند.

بخش های فرعی
بخش 4.1: مواد جامد قابل اشتعال
بخش 4.2: مواد در معرض احتراق خود به خود
بخش 4.3: موادی که در تماس با آب گازهای قابل اشتعال منتشر می کنند
جامدات قابل اشتعال معمولاً حمل و نقل؛ مواد احتراق خود به خودی؛ مواد “خطرناک هنگام مرطوب”.
فلزات قلیایی، پودر فلز، فسفید آلومینیوم، باتری های سدیم، سلول های سدیم، فایرلاتر، کبریت، کاربید کلسیم، کافور، کربن، کربن فعال، سلولوئید، سریم، کوپرا، کیک دانه، ضایعات پنبه روغنی، مواد منفجره غیر حساس، پارچه های روغنی , فروسریوم, اکسید آهن (مصرف شده, آهن اسفنجی/آهن احیا شده مستقیم (مصرف شده) , متالدئید, نفتالین, نیتروسلولز, فسفر, گوگرد.
یک سرویس پستی معمولی همچنین از ارسال هر یک از کالاهای شما که به نظر بسته بندی نامناسب به نظر می رسد، خودداری می کند. اینجاست که یک سرویس کوریری خوب می‌تواند تفاوت اساسی ایجاد کند، زیرا می‌تواند خدمات جانبی مفیدی را ارائه دهد که دیگران نمی‌توانند.

اکسید کننده ها. پراکسیدهای آلی

اکسید کننده ها. پراکسیدهای آلی

اکسید کننده ها توسط قوانین کالاهای خطرناک به عنوان موادی تعریف می شوند که ممکن است باعث احتراق یا کمک به احتراق شوند، معمولاً با تولید اکسیژن در نتیجه یک واکنش شیمیایی ردوکس. پراکسیدهای آلی موادی هستند که ممکن است مشتقات پراکسید هیدروژن در نظر گرفته شوند که در آن یک یا هر دو اتم هیدروژن ساختار شیمیایی با رادیکال‌های آلی جایگزین شده‌اند.

DGI در کار با عوامل اکسید کننده و پراکسیدهای آلی، کالاهای خطرناک کلاس 5 مهارت دارد. DGI این توانایی را دارد که به کلیه درخواست های مشتری مربوط به تدارکات عوامل اکسید کننده و پراکسیدهای آلی خدمات ارائه دهد. بسته بندی، بسته بندی، انطباق، حمل و نقل و آموزش.

دلیل تنظیم
اکسید کننده ها، اگرچه به خودی خود لزوماً قابل احتراق نیستند، اما می توانند اکسیژن تولید کنند و در این کار باعث احتراق مواد دیگر یا کمک به احتراق آن ها می شوند. پراکسیدهای آلی از نظر حرارتی ناپایدار هستند و ممکن است در حین تجزیه اتوکاتالیستی گرمازا، گرما را تراوش کنند. علاوه بر این، پراکسیدهای آلی ممکن است در معرض تجزیه انفجاری باشند، به سرعت بسوزند، به ضربه یا اصطکاک حساس باشند، با مواد دیگر واکنش خطرناکی نشان دهند یا به چشم آسیب برسانند.

بخش های فرعی
بخش 5.1: مواد اکسید کننده
بخش 5.1: پراکسیدهای آلی
اکسید کننده های معمولی حمل و نقل؛ پراکسیدهای آلی

اکسیژن سازهای شیمیایی، کودهای نیترات آمونیوم، کلرات ها، نیترات ها، نیتریت ها، پرکلرات ها، پرمنگنات ها، پرسولفات ها، نیترات آلومینیوم، دی کرومات آمونیوم، نیترات آمونیوم، پرسولفات آمونیوم، هیپوکلریت کلسیم، نیترات نیترات کلسیم، پراکسید آدرو کلسیم هیپوکلریت لیتیوم، کلرات پتاسیم، نیترات پتاسیم، کلرات پتاسیم، پرکلرات پتاسیم، پرمنگنات پتاسیم، نیترات سدیم، پرسولفات سدیم.

مواد سمی. مواد عفونی

مواد سمی. مواد عفونی

مواد سمی موادی هستند که در صورت بلعیدن، استنشاق یا تماس با پوست می توانند باعث مرگ یا آسیب جدی شوند یا به سلامت انسان آسیب برسانند. مواد عفونی آنهایی هستند که شناخته شده یا به طور منطقی انتظار می رود حاوی پاتوژن باشند. مقررات کالاهای خطرناک، پاتوژن ها را به عنوان میکروارگانیسم ها، مانند باکتری ها، ویروس ها، ریکتسی تعریف می کند.
ae، انگل ها و قارچ ها یا سایر عواملی که می توانند باعث بیماری در انسان یا حیوانات شوند.

DGI در کار با مواد سمی و عفونی، کالاهای خطرناک کلاس 6 مهارت دارد. DGI این توانایی را دارد که به کلیه درخواست های مشتری مربوط به تدارکات عوامل اکسید کننده و پراکسیدهای آلی خدمات ارائه دهد. بسته بندی، بسته بندی، انطباق، حمل و نقل و آموزش.

دلیل تنظیم
مواد سمی و عفونی می توانند خطرات قابل توجهی برای سلامت انسان و حیوانات در تماس ایجاد کنند.

بخش های فرعی
بخش 6.1: مواد سمی
بخش 6.2: مواد عفونی
مواد سمی معمولاً حمل و نقل؛ مواد عفونی

ضایعات پزشکی/زیست پزشکی، زباله های بالینی، کشت های بیولوژیکی / نمونه ها / نمونه ها، کشت های پزشکی / نمونه ها / نمونه ها، مواد گاز اشک آور، مخلوط ضد ضربه سوخت موتور، رنگ ها، آفت کش های کاربامات، آلکالوئیدها، آلیل ها، اسیدها، آرسنات ها، آرسنیت ها، سیانیدها، تیول ها / مرکاپتان ها، کرزول ها، ترکیبات باریم، ترکیبات آرسنیک / آرسنیک، ترکیبات بریلیم / بریلیم، ترکیبات سرب، ترکیبات جیوه، ترکیبات نیکوتین / نیکوتین، ترکیبات سلنیوم، آنتیموان، متاوانادات آمونیوم، آدیپونیتریل، کلروفرم، هکلوروکسول، دی کلروفنول، دی کلروفنول، دی کلروفنول.
در مقایسه، خدمات پستی همیشه بدون در نظر گرفتن هرگونه عوارض و مالیاتی که ممکن است تعلق گرفته باشد، از گیرندگان شما دریافت خواهد کرد.

مواد رادیواکتیو

مواد رادیواکتیو

مقررات کالاهای خطرناک، مواد رادیواکتیو را به عنوان هر ماده حاوی رادیونوکلئید تعریف می کنند که در آن غلظت فعالیت و کل فعالیت از مقادیر مشخصی از پیش تعریف شده فراتر رود. رادیونوکلئید اتمی با هسته ناپایدار است که در نتیجه در معرض واپاشی رادیواکتیو قرار می گیرد.
DGI در کار با مواد رادیواکتیو، کالاهای خطرناک کلاس 7 مهارت دارد. DGI این توانایی را دارد که به تمام درخواست‌های مشتریان مربوط به لجستیک مواد رادیواکتیو خدمات ارائه دهد. بسته بندی، بسته بندی، انطباق، حمل و نقل و آموزش.

دلیل تنظیم
رادیونوکلئیدها در حالی که تحت واپاشی رادیواکتیو قرار می گیرند، تشعشعات یونیزه ساطع می کنند که خطرات بالقوه شدیدی برای سلامتی انسان دارد.

بخش های فرعی
هیچ بخش فرعی در کلاس 7، مواد رادیواکتیو وجود ندارد.
مواد رادیواکتیو که معمولاً منتقل می شوند
سنگ معدن های رادیواکتیو، ایزوتوپ های پزشکی، کیک زرد، دانسیته سنج ها، محصولات شکافت مخلوط، اشیاء آلوده به سطح، رادیونوکلئیدهای سزیم / ایزوتوپ ها، رادیونوکلئیدهای ایریدیوم / ایزوتوپ ها، رادیونوکلیدهای آمریکیوم / ایزوتوپ ها، رادیونوکلیدهای پلوتونیم / ایزوتوپ ایزوتوپ ها / ایزوتوپ های پرتوزا، رادیونوکلیدهای پلوتونیوم / ایزوتوپ ایزوتوپ ها رادیونوکلئیدها / ایزوتوپ ها، اورانیوم ضعیف شده / محصولات اورانیوم ضعیف شده، هگزا فلوراید اورانیوم، اورانیوم غنی شده.
یک سرویس کوریری که خدمات و برنامه های کاربردی سفارشی ارائه می دهد، یکی از خدماتی است که احتمالاً با آن رابطه برقرار می کنید. برای مثال، با ماهکس ، تیم توسعه دهندگان داخلی ما می توانند با شما برای ایجاد برنامه های کاربردی سفارشی برای ساده سازی توزیع محموله های شما همکاری کنند.

به علاوه، همچنین ما می‌توانیم به‌طور یکپارچه با سایت تجارت الکترونیک موجود یا سیستم پردازش سفارش شما ارتباط برقرار کنیم.
گزینه های سفارشی ما راه حل های کامل و بدون نقص تحویل کالا را به شما ارائه می دهند و با استفاده از فناوری های پیشرو خدمات ارائه شده به شما را پشتیبانی می کنند. در خدمات پستی عمومی، ایجاد روابط شخصی چالش برانگیزتر است زیرا هیچ شراکت واقعی برای به دست آوردن درک عمیق از تجارت شما وجود ندارد.
خدمات پستی بدون شناخت کافی از کسب و کار و نیازهای آن، شاید نتوانند بهترین راه حل های سفارشی ممکن را مانند کوریر سرویس ارائه دهند.
با ماهکس مطمئن باشید که مطمئن ترین کوریر سرویس را برای تجارت خود انتخاب می کنید .

مواد خورنده

مواد خورنده

خورنده ها موادی هستند که در اثر برخورد شیمیایی، سایر مواد را تجزیه یا تجزیه می کنند

DGI در کار با مواد خورنده، کالاهای خطرناک کلاس 8 مهارت دارد. DGI این توانایی را دارد که به کلیه درخواست های مشتریان مربوط به تدارکات مواد خورنده خدمات ارائه دهد. بسته بندی، بسته بندی، انطباق، حمل و نقل و آموزش.

دلیل تنظیم
مواد خورنده در تماس با بافت زنده باعث آسیب شدید می شوند یا در صورت نشتی، مواد اطراف را تخریب یا تخریب می کنند.

بخش های فرعی
هیچ بخش فرعی در کلاس 8، مواد خورنده وجود ندارد.

خورنده های معمولی حمل و نقل
محلول اسید/اسید، باتری، مایع باتری، کارتریج سلول سوختی، رنگ، شارژ کپسول آتش نشانی، فرمالدئید، فلاکس، رنگ، آلکیل فنل ها، آمین ها، پلی آمین ها، سولفیدها، پلی سولفیدها، کلریدها، کلروسیلان ها، هیکلوله اکسی فلوئنیک اسید اسید، اسید کلریدریک، اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید لجن، فلوراید هیدروژن، ید، مورفولین.
ae، انگل ها و قارچ ها یا سایر عواملی که می توانند باعث بیماری در انسان یا حیوانات شوند.
DGI در کار با مواد سمی و عفونی، کالاهای خطرناک کلاس 6 مهارت دارد. DGI این توانایی را دارد که به کلیه درخواست های مشتری مربوط به تدارکات عوامل اکسید کننده و پراکسیدهای آلی خدمات ارائه دهد. بسته بندی، بسته بندی، انطباق، حمل و نقل و آموزش.

دلیل تنظیم
مواد سمی و عفونی می توانند خطرات قابل توجهی برای سلامت انسان و حیوانات در تماس ایجاد کنند.

بخش های فرعی
بخش 6.1: مواد سمی
بخش 6.2: مواد عفونی
مواد سمی معمولاً حمل و نقل؛ مواد عفونی

ضایعات پزشکی/زیست پزشکی، زباله های بالینی، کشت های بیولوژیکی / نمونه ها / نمونه ها، کشت های پزشکی / نمونه ها / نمونه ها، مواد گاز اشک آور، مخلوط ضد ضربه سوخت موتور، رنگ ها، آفت کش های کاربامات، آلکالوئیدها، آلیل ها، اسیدها، آرسنات ها، آرسنیت ها، سیانیدها، تیول ها / مرکاپتان ها، کرزول ها، ترکیبات باریم، ترکیبات آرسنیک / آرسنیک، ترکیبات بریلیم / بریلیم، ترکیبات سرب، ترکیبات جیوه، ترکیبات نیکوتین / نیکوتین، ترکیبات سلنیوم، آنتیموان، متاوانادات آمونیوم، آدیپونیتریل، کلروفرم، هکلوروکسول، دی کلروفنول، دی کلروفنول، دی کلروفنول.
در مقایسه، خدمات پستی همیشه بدون در نظر گرفتن هرگونه عوارض و مالیاتی که ممکن است تعلق گرفته باشد، از گیرندگان شما دریافت خواهد کرد.

کالاهای خطرناک متفرقه

کالاهای خطرناک متفرقه

کالاهای خطرناک متفرقه به مواد و اشیایی گفته می شود که در حین حمل و نقل دارای خطر یا خطری باشند که در طبقات دیگر پوشش داده نمی شود. این طبقه شامل، اما نه محدود به، مواد خطرناک برای محیط زیست، موادی که در دماهای بالا حمل می‌شوند، اقلام و مواد متفرقه، موجودات و میکروارگانیسم‌های اصلاح‌شده ژنتیکی و (بسته به روش حمل) مواد مغناطیسی شده و مواد تنظیم‌شده هوانوردی. را

DGI در رسیدگی به کالاهای خطرناک متفرقه، کالاهای خطرناک کلاس 9 مهارت دارد. DGI این توانایی را دارد که به کلیه درخواست های مشتریان مربوط به تدارکات کالاهای خطرناک متفرقه خدمات ارائه دهد. بسته بندی، بسته بندی، انطباق، حمل و نقل و آموزش.

دلیل تنظیم
کالاهای خطرناک متفرقه طیف گسترده ای از خطرات بالقوه را برای سلامت و ایمنی انسان، زیرساخت ها و/یا وسایل حمل و نقل آنها ایجاد می کنند.

بخش های فرعی
هیچ بخش فرعی در کلاس 9، کالاهای خطرناک متفرقه وجود ندارد.

کالاهای خطرناک متفرقه که معمولاً حمل و نقل می شوند
یخ خشک / کاردیس / دی اکسید کربن جامد، دانه های پلیمری قابل گسترش / مهره های پلی استایرن، کودهای نیترات آمونیوم، آزبست آبی / کروسیدولیت، باتری های لیتیوم یون، باتری های فلزی لیتیوم، تجهیزات با باتری، وسایل نقلیه با باتری، موتورهای سلول سوختی، موتورهای داخلی اتوبوس , مواد مغناطیسی, کالاهای خطرناک در دستگاه, کالاهای خطرناک
در ماشین‌آلات، موجودات اصلاح‌شده ژنتیکی، میکروارگانیسم‌های اصلاح‌شده ژنتیکی، کیت‌های شیمیایی، کیت‌های کمک‌های اولیه، وسایل نجات جان، ماژول‌های کیسه هوا، پیش‌کشنده‌های کمربند ایمنی، ترکیب قالب‌گیری پلاستیک، محصولات گیاهی کرچک، بی‌فنیل‌های پلی‌کلره، تروفنل‌دیل‌دیل‌دیل‌آل، پلی‌کلره، دی‌بروم‌هی‌دیل‌دیل‌آل.

کالاهای خطرناک کدامند؟

1.1 –  سریع ترابر ماهان (ماهکس): متصدی حمل و نقل کالا می­باشد.

1.2 –  فرستنده یا مشتری: شخصی حقیقی یا حقوقی است که کالای خود را جهت حمل به ماهکس ارایه می­نماید.

1.3 –  نماینده فرستنده: شخصی که با ارایه­ی معرفی­نامه­ی معتبر به نمایندگی از فرستنده اقدام به تنظیم و امضا بارنامه ماهکس می­نماید.

1.4 –  گیرنده: شخصی که مطابق مشخصات مندرج در بارنامه حق دریافت کالا را دارد.

1.5 –  نماینده­ی گیرنده: شخصی که به موجب معرفی نامه­ی معتبر حق دریافت کالا را به نیابت از گیرنده دارد.

1.6 –  مدت حمل: منظور مدت زمان دریافت کالا از فرستنده یا مشتری تا تحویل به گیرنده یا تحویل در فرودگاه مقصد می­باشد.

1.7 –  بارنامه : عبارت است از سند حمل کالا که مبین تعداد، نوع، بسته­بندی، وزن حقیقی و حجمی کالا و هزینه­های حمل، مشخصات گیرنده و فرستنده و غیره می­باشد و به امضای فرستنده یا نماینده­ی وی رسیده است.

تعهدات و مسئولیت های ماهکس

2.1 –  تعهدات و مسئولیت­های ماهکس مطابق مندرجات این قرارداد محدود به مدت حمل و به موجب قانون حاکم می­باشد.

2.2 –  ماهکس در قبال ورود خسارت و فقدان کالای دریافتی مشتری، مسئول خواهد بود مشروط بر اینکه این خسارت یا فقدان، ناشی از فعل یا ترک فعل مشتری یا تحویل گیرنده و یا مربوط به اموری خارج از اراده­ی ماهکس نباشد.

2.3 –  مسئولیت ماهکس در صورت ورود خسارت، مفقودی یا سرقت در حمل هوایی مطابق کنوانسیون ورشو تا حداکثر 19 اس­دی­آر(19SDR) بر مبنای وزن ناخالص (GROSS WEIGHT) و در حمل زمینی تا میزان کرایه­ی حمل محموله­ی آسیب دیده می­باشد؛ مگر اینکه ارزش کالای موضوع حمل به متصدی حمل اعلام گردد که در این­صورت در قبال پرداخت حق بیمه، مسئولیت ماهکس، پیگیری تا پرداخت خسارت مطابق بیمه نامه­ی صادره و تا میزان ارزش کالا با احتساب فرانشیز بیمه­ای خواهد بود. لیکن در هر حال خسارت ناشی از تاخیر در تسلیم، بیشتر از کرایه حمل آن محموله نخواهد بود.

2.4 –  ماهکس می­تواند هنگام دریافت کالا رأساً و یا در صورت درخواست مشتری محموله را بررسی نماید به نحوی که مناسب بودن شرایط حمل از قبیل بسته­بندی، تعداد و غیره برای وی محرز گردد.

2.5 –  ماهکس کالا را مطابق مشخصات مندرج در بارنامه و با احراز سمت و دریافت رسید به گیرنده تحویل می­نماید.

تعهدات و مسئولیت های فرستنده (مشتری)

3.1 –  فرستنده کالا مسئول صحت و سقم مشخصات و اظهاراتی است که در مورد کالا در بارنامه قید می­نماید.

3.2 –  فرستنده کالا مسئول کلیه­ی خساراتی است که متصدی حمل­و­نقل یا هر شخص دیگر به علت نامنظم بودن یا نادرست بودن یا کامل نبودن مشخصات مذکور و اظهارات او متحمل می­گردد.

3.3 –  فرستنده قبل از تحویل کالا به گیرنده باید اطلاعات و اسنادی را که برای انجام تشریفات گمرکی و پلیسی یا عوارض لازم است در اختیار متصدی حمل قرار دهد. فرستنده در برابر متصدی حمل، مسئول هرنوع خسارتی است که از فقدان یا

3.4 –  نقص یا خلاف قانون بودن اطلاعات و اسناد مزبور ناشی می­گردد، به­استثناء مواردی که خسارت حاصله نتیجه خطای متصدی حمل یا عاملین او باشد.

موارد رافع مسئولیت

در صورت بروز هر یک از شرایط ذیل ماهکس از هرگونه مسئولیت مبرا خواهد بود:
4.1 –  در صورتی که متصدی حمل ثابت کند که خود و عاملین او کلیه­ی تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت اتخاذ نموده­اند یا آنکه اتخاذ چنین تدابیری برای او و عاملین وی مقدور نبوده است.

4.2 –  فعل یا ترک فعل مشتری، تحویل گیرنده و یا نماینده­ی ایشان که منجر به خسارت یا اشکال در روند حمل گردد.

4.3 –  دریافت لوازم شخصی یا کالا بدون آنکه گیرنده نسبت به آن اعتراضی داشته باشد حاکی از این است که کالا بدون نقص و بر طبق سند حمل، تحویل گیرنده شده است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

4.4 –  نقص در بسته­بندی و علایم و شماره­ها در صورتی که بسته­بندی توسط فرستنده یا نماینده­ی وی صورت گرفته باشد.

4.5 –  اشکالات و ایرادات ناشی از نوع بارچینی یا تخلیه در صورتی که توسط مشتری یا نماینده وی صورت گرفته باشد.

4.6 –  عیوب ذاتی کالا

4.7 –  در صورت عدم دریافت محموله توسط گیرنده و عدم تعین تکلیف توسط فرستنده­ی کالا تا پایان مواعد قانونی، مرور زمان مندرج در قانون تجارت و کنوانسیون مربوطه، در انبار شرکت حمل باقی می­ماند که در صورت مراجعه­ی گیرنده یا درخواست فرستنده با اخذ هزینه­های انبار داری و … به وی تحویل گردد. بدیهی است پس از مواعد قانونی مرور زمان، حق تعیین تکلیف کالا با شرکت حمل کننده خواهد بود و فرستنده یا گیرنده حق هرگونه ادعا را از خود سلب و ساقط می­نماید.

4.8 –  سایر موارد مندرج در قوانین و کنوانسیون

مرور زمان

5.1 –  در صورت بروز خسارت، شخصی که لوازم یا کالا را دریافت می­کند باید بلافاصله پس از مشاهده خسارت حداکثر ظرف هفت روز برای کالا در حمل هوایی و ظرف 8 روز در حمل زمینی از تاریخ دریافت آنها؛ مراتب اعتراض خود را به متصدی حمل اعلام نماید. بدیهی است اعلام اعتراض خارج از مواعد قانونی فوق، قابلیت استماع نداشته مگر در صورت تقلب متصدی حمل.

5.2 –  هرگاه ظرف موعد قانونی از تاریخ ورود به مقصد یا از تاریخی که هواپیما می­بایست وارد می­شد یا از تاریخی که
حمل­ونقل متوقف گردیده است (در ارسال هوایی) و همچنین از تاریخی که تسلیم بایستی صورت می­گرفته و یا کالا تحویل به گیرنده شده است (در ارسال زمینی)، اقامه دعوی به عمل نیاید، حق مطالبه­ی خسارت زایل خواهد شد . همچنین نسبت به کالاهای ارسالی که به هردلیل تحویل گیرنده نگردیده و فرستنده نیز تعیین تکلیف ننموده است؛ پس از مواعد قانونی مذکور، حق تعیین تکلیف در اختیار ماهکس خواهد بود.

مراجع حل اختلاف صالحه

مراجع قضایی و نهادهای حل اختلاف شهر تهران درخصوص اختلافات طرفین صالح خواهند بود.

قوانین و مقررات مربوط به رعایت حریم شخصی

مجموعه ماهکس همواره در جهت حفظ حریم شخصی کاربران می‌کوشد و در این خصوص تمام قوانین و مقررات مربوطه را رعایت می‌نماید. با ثبت اطلاعات درخواست شده، کاربر ثبت کننده این امکان و اختیار را به ماهکس اعطا می‌نماید که اطلاعات هویتی و تماس وی را جهت ارائه خدمات اعم از ارسال بسته و ثبت درخواست در اختیار متصدی مربوطه قرار دهد. رمز عبور کاربران کاملا شخصی، محرمانه و قابل تغییرات از سوی کاربر می‌باشد بدیهی است هیچگونه مسئولیتی در خصوص سواستفاده اشخاص ثالث از اطلاعات کاربری اشخاص متوجه ماهکس نخواهد بود. ­
روند مرجوعی کالا و نحوه فسخ خدمات

ماده ۳۸۲ قانون تجارت

ارسال‌کننده می‌تواند مادام که مال‌التجاره در ید متصدی حمل و نقل است آن را با پرداخت مخارجی که متصدی حمل و نقل کرده و خسارات او پس بگیرد.­

ماده ۳۸۳ قانون تجارت

در موارد ذیل ارسال‌کننده نمی‌تواند از حق استرداد مذکور در ماده ۳۸۲ استفاده کند:

۱- در صورتی که بارنامه توسط ارسال‌کننده تهیه و به وسیله متصدی حمل و نقل به مرسل‌الیه تسلیم شده باشد.

۲- در صورتی که متصدی حمل و نقل رسیدی به ارسال‌کننده داده و ارسال‌کننده نتواند آن را پس دهد.

۳- در صورتی که متصدی حمل و نقل به مرسل‌الیه اعلام کرده باشد که مال‌التجاره به مقصد رسیده و باید آن را تحویل گیرد.

۴- در صورتی که پس از وصول مال‌التجاره به مقصد مرسل‌الیه تسلیم آن را تقاضا کرده باشد.

‌در این موارد متصدی حمل و نقل باید مطابق دستور مرسل‌الیه عمل کند معذالک اگر متصدی حمل و نقل رسیدی به ارسال‌کننده داده مادام که مال‌التجاره به مقصد نرسیده مکلف به رعایت دستور مرسل‌الیه نخواهد بود مگر اینکه رسید به مرسل‌الیه تسلیم شده باشد.

ثبت شکایت